Condamnati la singuratate

0
631

Când auzi termenii autism sau Sindromul Asperger, ce cuvinte şi imagini îţi vin în minte? Probabil, la fel ca majoritatea oamenilor, te gândeşti imediat la cuvinte precum dereglare sau handicap. S-ar putea să ai imaginea unui tânăr confuz, inapt din punct de vedere social, care îşi petrece timpul jucând jocuri video, nu are perspective pentru vreo carieră şi va fi o povară pentru părinţi toată viaţa. Probabil că speri ca aceste cuvinte să nu-ţi descrie vreodată propriul copil.

Avand in vedere spectrul disfuncţiilor ce ţin de autism,acestea nu sunt boli mintale. Creierul unei persoane autiste nu este bolnav sau nefuncţional pe anumite canale; acesta are, din naştere, o altă configuraţie fizică şi, în consecinţă, procesează altfel stimulii şi limbajul. Creierul autist compensează însă neajunsurile, dezvoltând la un nivel superior alte abilităţi. Înţelegerea limbajului scris, aptitudinile pentru matematică şi ştiinţă sunt deseori mult peste medie.

Pe baza talentului nativ pentru anumite domenii ale ştiinţei şi datorită performanţelor şi rezultatelor deosebite în şcoală, o persoană autistă care doreşte să se angajeze în cadrul unei companii va fi fără doar şi poate selectată pentru interviu. În faza interviului însă, acestea vor fi descalificate pe motiv că au limbaj şi o expresie neobişnuită, în ciuda capacităţii lor de a face munca respectivă.

Având în vedere viitorul tinerilor cu autism sau Sindromul Asperger, acum suntem la răscruce de drumuri. Cu încurajări potrivite, un mediu de educaţie care să pună accentul pe talentele lor unice şi o şansă corectă de a reuşi pe cont propriu, aceşti copii pot să realizeze lucruri măreţe. Dacă, pe de o parte, sunt trataţi ca nişte handicapaţi, direcţionaţi spre şcoli ajutătoare şi nu li se dă vreodată o şansă rezonabilă pentru ei în viaţă, milioane de minţi sclipitoare şi creative vor fi pierdute. Avem o responsabilitate faţă de aceşti copii, ca şi pentru viitorul nostru, să ne asigurăm că le permitem să crească într-o lume care le preţuieşte abilităţile.

Intr-una din desele discutii cu un prieten drag, preocupat si el, de altfel, de soarta copiilor diagnosticati cu o forma sau alta de autism, acesta facea urmatoarea afirmatie: ”EDUCATIE, urmata de CULTURA! Numai asa putem intelege ce se intampla cu autistii sau cu alti suferinzi! Numai asa ii putem vindeca! Poate ai sa razi, dar cred ca daca noi toti am avea mai multa educatie, numarul de autisti de exemplu, ar fi mult mai mic! Nu ne-am mai expune copiii la tragedii care sa-i forteze sa se retraga in ei, poate multe boli ar fi, daca nu eradicate, macar drastic diminuate! Educatia ma face ca, atunci cand ma contrazici, sa-ti raspund elegant, fara patima sau jignire si, lipsa educatiei, ma face sa-ti trag un pumn in cap pentru ca ai avut curajul sa ma contrazici! Drama copilului care-si vede mama brutalizata, fara ca el sa poata interveni cumva, este unul din motivele autismului; prin extensie, lipsa educatiei este una dintre cauzele principale ale existentei autismului. Si, nu numai!”…

>>> Te invităm să evaluezi acest articol:

Deloc Nu prea Asa si asa Este ok Excelent

Deloc Nu prea Asa si asa Este ok Excelent

Deloc Nu prea Asa si asa Este ok Excelent